Learning Outcomes – Vocational Schools

По завршетку разреда ученик ће бити у стању да:

Први разред

  • разуме битне појединости директног обраћања саговорника
  • разуме суштину разговетног разговора, на стандардном језику који слуша уживо или са аудио/видео записа
  • проналази потребне информације у једноставним текстовима из свакодневног живота (натписи, обавештења, огласи, упутства, лична писма, краћи новински чланци)
  • тражи и даје основне информације: лични подаци, образовање, занимање, радно искуство
  • описује производе и услуге (изглед, материјали, употреба, цена)
  • попуњава једноставан формулар, пише кратку поруку , белешку, мејл
  • употребљава фреквентне речи и једноставне jезичке структуре у свакодневним комуникативним ситуацијама
  • разуме основну терминологију из области струке и за потребе професије (знаке за оријентацију, упозорења, сигурност на радном месту, алати, опрема…).

Други разред

  • разуме суштину свакодневног разговора који слуша уживо или са аудио и видео записа
  • проналази релевантне информације у личној и пословној преписци, новинским чланцима, огласима, рекламама, једноставним стручним текстовима)
  • користи знања из области струке за разумевање стручног текста на страном језику и идентификовање потребних информација
  • открива значење непознатих речи на основу познатог контекста или професионалног знања и искуства
  • тражи и даје једноставне информације и упутства о радним активностима у оквиру своје струке
  • размењује ставове и искуства са саговорником о блиским темама (актуелности, стручно образовање, посао, путовања, производи)
  • пише кратак текст према упутству или моделу, о темама из области личних интересовања , искуства и струке
  • употребљава фреквентне речи , изразе и језичке структуре да искаже своје потребе, намере , искуства
  • користи основну терминологију из области струке и за потребе професије (радно место, алати, опрема, мере безбедности, производи и услуге).

 

Трећи разред

  • разуме кључне информације аутентичног разговора на стандардном језику о темама из свакодневног живота или струке који слуша уживо или преко медија
  • разуме кључне информације у аутентичном тексту о блиским темама (кратак новински чланак, рекламе, огласи, упутства за употребу опреме или за информатичке програме, службена преписка)
  • повезује и користи знања из области струке за разумевање стручних текстова на страном језику и идентификовање потребних информација
  • представља и упоређује производе, услуге, понуде
  • у разговору или дискусији износи своје ставове или предлоге о темама од личног или професионалног интереса
  • пише различите врсте текстова према моделу или упутству (лична и пословна преписка, мејл, CV, извештај, резиме, опис производа)
  • разуме сложеније језичке структуре, познаје сличности и разлике између матерњег и страног језика,примењује основну правописну норму
  • препознаје различитост у вербалном и невербалном понашању типичних представника културе и језика који учи
  • користи основну терминологију из области струке и за потребе професије (процес рада, руковање алатима и опремом, производи и услуге).

 

Четврти разред

  • разуме суштину и битне појединости разговора или монолошког излагања које слуша уживо или преко медија у приватном, образовном и професионалном окружењу.
  • упоређује, процењује, класификује и резимира информације из писаних докумената, новинских чланака, веб страница, каталога, стручних текстова, адаптираних књижевних текстова
  • повезује и примењује знања из области струке за разумевање стручних текстова на страном језику
  • препоручује и даје детаљне информације о услугама или производима своје компаније
  • излаже припремљено излагање о блиским садржајима из свог окружења или струке
  • пише текстове у којима обједињује или резимира информације, представља личне ставове и искуство (актуелности из домена струке, медијски и културни догађаји, привредне манифестације)
  • правилно употребљава већи број речи, израза и сложеније језичке структуре; разуме сличности и разлике између матерњег и страног језика
  • препознаје ситуације које у култури језика који се учи захтевају особено језичко понашање и употребљава одговарауће формалне изразе и стратегије учтивости (поздрављање, ословљавање, извињења, учтиви захтеви)
  • користи терминологију из области струке и за потребе професије (опрема, процес рада, производи и услуге…)
  • користи садржаје медијске продукције ради личног интересовања и професионалних потреба (часописе, проспекте, каталоге, Интернет, радио/ТВ емисије, филмове).

SOURCE

Leave a comment